Cumartesi, Eylül 21, 2013

VirtualBox-Sanal Makine

Merhaba arkadaşlar bugün size sanal sistem kurma programı olan virtualbox'u tanıtacağım. Öncelikle ücretsiz olduğunu belirtmek istiyorum. Orjinal siteye yönlendirme için TIKLAYINIZ.

Programı yükledikten sonra yapmamız gerekenler:
1)Sol üstteki mavi simgesi olan Yeni Tuşuna basıyoruz. Gelen ekrana Next diyoruz.
2)Gelen ekranda sanal makinamıza isim veriyoruz ve hangi işletim sistemi kuracağımızı seçiyoruz.
3)Bu ekran sanal makinanın RAM miktarını belirliyor.  İstediğimiz Ram miktarını ayarlıyoruz ve NEXT e tıklıyoruz.
4)Gelen ekranda "Create new hard disk"i işaretliyoruz ve NEXT'e tıklıyoruz.
5)Yeni bir pencere daha açılıyor. İki kere peş peşe NEXT diyoruz ve sanal makinamızda kullanmak istediğimiz Hard disk miktarını ayarlıyoruz ve BİTİR'e tıklıyoruz.
6)İlk ekran geri geldi ve artık işletim sistemimizi sol üstte görüyoruz. İşletim sistemimizi seçip hemen üstündeki yeşil renkteki Başlat simgesine tıklıyoruz.
7)Sonrasında  işletim sistemini sanal makinamıza kurmamız gerekiyor flaş bellek veya cd yardımı ile sistemimizi kuruyor ve kulanıyoruz.